Dieta

Dieta

Szparagi - samo zdrowie

01.05.2018

Szparagi to niezwykle zdrowe warzywa. Zawierają dużo witamin B, C, K, soli mineralnych, żelaza, potasu, fosforu. Są także bogate w  kwas foliowy, który jest szczególnie cenny dla kobiet w ciąży lub planujących zajść w ciążę. Zalążki kwasu asparaginowego biorą udział w metabolizmie tkanki nerwowej a więc wpływają pozytywnie na pamięć i koncentrację. Cenione są także jako środek kojący nerwy i przeciwreumatyczny. Szparagi mają także właściwości oczyszczające i moczopędne gdyż działają na nerki i wątrobę.


Dieta

Magnez na stres

16.12.2017

Brak energii, rozdrażnienie, drżenie mięśni, powiek czy ust to zazwyczaj oznaka braku jednego z pierwiastków ? magnezu Jest on odpowiedzialny za wiele funkcji naszego organizmu, a jego niedobór może prowadzić do poważnych konsekwencji - zawału serca, czy nowotworów. Warto zatem zadbać o to, aby nasz organizm miał magnezu pod dostatkiem.


Zdrowie Styl życia Dieta

Święta z Umiarem

12.12.2017

Boże Narodzenie to czas rodzinnych spotkań przy suto zastawionym stole. Raz w roku można pozwolić sobie na trochę więcej, jednak nawet wówczas dieta powinna być w pełni racjonalna i bogata we wszystkie składniki odżywcze. Od nas zależy, czy poddamy się świątecznemu obżarstwu, czy będziemy bez wyrzutów sumienia delektować się różnorodnymi potrawami, które raz w roku pojawiają się na stole. Umiar i rozwaga mogą zabezpieczyć świąteczne łasuchy przed problemami gastrycznymi.


Zdrowie Dieta

Zdrowie na talerzu

03.12.2017

Po co jeść zupy? Zupy to cudowny wynalazek sycą, ogrzewają kiedy trzeba zaspokajają apetyt i uzupełniają braki składników odżywczych. To zupy podajemy rekonwalescentom, małym dzieciom czy osobom cierpiącym na problemy z żołądkiem. Dlaczego warto jeść zupy?


Dieta

Witaminy dobre nie tylko dla dzieci

16.11.2017

Witaminy to związki organiczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Pomagają zachować zdrowie, chronią przed stresem, dodają sił. Ich źródłem powinna być urozmaicona dieta.


Dieta

Zasady racjonalnego żywienia

27.10.2017

Prawidłowe żywienie polega na całkowitym pokryciu zapotrzebowania organizmu na energię oraz wszystkie składniki pokarmowe potrzebne do rozwoju życia i zachowania zdrowia.
Aby prawidłowo się rozwijać i żyć w pełnym zdrowiu, powinno się codziennie spożywać żywność dostarczającą potrzebnej ilości energii oraz zawierającą około 60 różnych składników odżywczych.


Dieta

Magia jagód

09.10.2017

Naukowcy odkryli, że w tych niewielkich owocach kryje się mnóstwo witamin i przeciwutleniaczy pomagających w utrzymaniu formy i zdrowia dlatego też jedzmy czarne jagody!


Dieta

Czy warto jeść grzyby?

23.09.2017

Zaczyna się sezon na kurki, prawdziwki, maślaki, podgrzybki, kanie. Lubimy grzyby, znamy się na nich i często je zbieramy. Czy są tylko smaczne, czy również zdrowe, bogate w substancje odżywcze?


Dieta

Szkolna dieta

14.09.2017

Według najnowszych brytyjskich badań ponad milion dzieci zastępuje odpowiednie śniadanie posiłkiem z fast foodu albo papierosem.


Dieta

Jesienna dieta

14.09.2017

Nasza dieta powinna być uzależniona od pory roku - jesienią dobrze jest spożywać duże ilości witamin oraz węglowodanów. Odpowiednio skomponowane menu wzmocni naszą odporność oraz dostarczy nam, potrzebnej do sprawnego funkcjonowania, energii. Układając jesienny jadłospis zadbaj o to, aby znalazły się nim przynajmniej dwa ciepłe posiłki, w ten sposób oszczędzasz tak potrzebą podczas chłodnych dni energię.